Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Registrate - Solicita el registro rellenando el formulario

Cambios en "Com arribem als col·lectius que mai participen?"

Avatar: Aram López Aram López

Ámbito

  • -Ciudadanía activa e inclusiva
  • +Temas

Cuerpo (Català)

  • -

    Aprofitem espais de confiança ja creats

    Tipus: Estratègia d’engagement

    Per Sílvia Companyó Cots (scompanyo@martorell.cat)

    🎯 Perquè serveix?

    Serveix per poder arribar a involucrar aquella ciutadania més allunyada de nosaltres que no participa sovint per pors o perquè està “desconnectada” de nosaltres. Aquella ciutadania que no forma part del teixit associatiu, que no participa fàcilment quan la trobem pel carrer… Col·lectius com gent nouvinguda, joves o gent gran que per motius diferents els has d’anar a buscar allà on ja són, on tenen una relació de coneixença entre ells i fer una aproximació progressiva per crear un clima de confiança abans de proposar-los res.

    ✅ Passos bàsics a replicar

    Abans

    • Identificar quins són els col·lectius als que no arribem, quins poden ser els motius i quin pot ser el context propici (lloc i moment) on els podem anar a trobar
    • Contactar amb els espais o serveis que acullen aquell col·lectiu (els cursos de català o castellà per a nouvinguts, p.e.) i fer-los còmplices del projecte demanant poder explicar el projecte (els pressupostos participatius p.e.)

    Durant: 

    • La persona de referència de l’activitat o espai ens introdueix fent de pont i estenent aquest clima de confiança cap a nosaltres (neutralitzant algunes possibles pors, sobre papers, etc)
    • Es busca la manera de relacionar l’activitat que estan fent amb la proposta que els volem explicar, generant una connexió natural i molt planera (explicant p.e. com la llengua els serveix per aprofundir en la seva participació en el municipi, posant exemples dels beneficis per ells i altres de participar) 
    • Finalment, se’ls ofereix la possibilitat de participar insitu i d’altres maneres.

    Després: 

    • Se’ls fa un retorn i se’ls manté informats del que va passant per consolidar la relació i el canal de comunicació que s’hagi establert

    🎉 Resultats (beneficis)

    • S’arriba a col·lectius que d’altra manera no participarien.
    • S’estableix una relació de confiança que redueix barreres de participació i contribueix a teixir comunitat
    • S’estableixen “aliances” amb altres serveis i agents que es fan una mica seu el projecte, ajudant a consolidar-lo i teixint aquesta xarxa també entre els professionals i/o referents

    ⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:

    • Cal entendre bé quin és el context de les persones a qui volem arribar (quines són les seves pors i possibles necessitats) per tenir-ho en compte quan ens hi adrecem
    • El primer contacte hauria de ser personal i en un espai de confiança, de poc serviria enviar una convocatòria o contactar-los pel carrer
    • Evitar formalismes institucionals
    • Vigilar no caure en “et busco només quan vull que participis”, transmetre que s’ha obert un canal “bidireccional” d’escolta

    👉 Per a més informació

    Web general del Departament de Participació, Cooperació, Solidaritat i Agermanaments de l’Ajuntament de Martorell


    Temes tractats: Gent gran, Joves, Nouvingudes, Comunicació, Engagement

    Foto de Roman Kraft en Unsplash


  • +

    Aprofitem espais de confiança ja creats

    Tipus: Estratègia d’engagement

    Per Sílvia Companyó Cots (scompanyo@martorell.cat)

    🎯 Perquè serveix?

    Serveix per poder arribar a involucrar aquella ciutadania més allunyada de nosaltres que no participa sovint per pors o perquè està “desconnectada” de nosaltres. Aquella ciutadania que no forma part del teixit associatiu, que no participa fàcilment quan la trobem pel carrer… Col·lectius com gent nouvinguda, joves o gent gran que per motius diferents els has d’anar a buscar allà on ja són, on tenen una relació de coneixença entre ells i fer una aproximació progressiva per crear un clima de confiança abans de proposar-los res.

    ✅ Passos bàsics a replicar

    Abans

    • Identificar quins són els col·lectius als que no arribem, quins poden ser els motius i quin pot ser el context propici (lloc i moment) on els podem anar a trobar
    • Contactar amb els espais o serveis que acullen aquell col·lectiu (els cursos de català o castellà per a nouvinguts, p.e.) i fer-los còmplices del projecte demanant poder explicar el projecte (els pressupostos participatius p.e.)

    Durant: 

    • La persona de referència de l’activitat o espai ens introdueix fent de pont i estenent aquest clima de confiança cap a nosaltres (neutralitzant algunes possibles pors, sobre papers, etc)
    • Es busca la manera de relacionar l’activitat que estan fent amb la proposta que els volem explicar, generant una connexió natural i molt planera (explicant p.e. com la llengua els serveix per aprofundir en la seva participació en el municipi, posant exemples dels beneficis per ells i altres de participar) 
    • Finalment, se’ls ofereix la possibilitat de participar insitu i d’altres maneres.

    Després: 

    • Se’ls fa un retorn i se’ls manté informats del que va passant per consolidar la relació i el canal de comunicació que s’hagi establert

    🎉 Resultats (beneficis)

    • S’arriba a col·lectius que d’altra manera no participarien.
    • S’estableix una relació de confiança que redueix barreres de participació i contribueix a teixir comunitat
    • S’estableixen “aliances” amb altres serveis i agents que es fan una mica seu el projecte, ajudant a consolidar-lo i teixint aquesta xarxa també entre els professionals i/o referents

    ⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:

    • Cal entendre bé quin és el context de les persones a qui volem arribar (quines són les seves pors i possibles necessitats) per tenir-ho en compte quan ens hi adrecem
    • El primer contacte hauria de ser personal i en un espai de confiança, de poc serviria enviar una convocatòria o contactar-los pel carrer
    • Evitar formalismes institucionals
    • Vigilar no caure en “et busco només quan vull que participis”, transmetre que s’ha obert un canal “bidireccional” d’escolta

    👉 Per a més informació

    Web general del Departament de Participació, Cooperació, Solidaritat i Agermanaments de l’Ajuntament de Martorell


    Temes tractats: gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/483/GentGran, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/484/Joves, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/485/Nouvingudes, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/486/Comunicació, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/487/Engagement

    Foto de Roman Kraft en Unsplash


Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir