Cambios en "Com arribem als col·lectius que mai participen?"
Ámbito
- -Ciudadanía activa e inclusiva
- +Temas
Cuerpo (Català)
-
-
Aprofitem espais de confiança ja creats
Tipus: Estratègia d’engagement
Per Sílvia Companyó Cots (scompanyo@martorell.cat)
🎯 Perquè serveix?
Serveix per poder arribar a involucrar aquella ciutadania més allunyada de nosaltres que no participa sovint per pors o perquè està “desconnectada” de nosaltres. Aquella ciutadania que no forma part del teixit associatiu, que no participa fàcilment quan la trobem pel carrer… Col·lectius com gent nouvinguda, joves o gent gran que per motius diferents els has d’anar a buscar allà on ja són, on tenen una relació de coneixença entre ells i fer una aproximació progressiva per crear un clima de confiança abans de proposar-los res.
✅ Passos bàsics a replicar
Abans
- Identificar quins són els col·lectius als que no arribem, quins poden ser els motius i quin pot ser el context propici (lloc i moment) on els podem anar a trobar
- Contactar amb els espais o serveis que acullen aquell col·lectiu (els cursos de català o castellà per a nouvinguts, p.e.) i fer-los còmplices del projecte demanant poder explicar el projecte (els pressupostos participatius p.e.)
Durant:
- La persona de referència de l’activitat o espai ens introdueix fent de pont i estenent aquest clima de confiança cap a nosaltres (neutralitzant algunes possibles pors, sobre papers, etc)
- Es busca la manera de relacionar l’activitat que estan fent amb la proposta que els volem explicar, generant una connexió natural i molt planera (explicant p.e. com la llengua els serveix per aprofundir en la seva participació en el municipi, posant exemples dels beneficis per ells i altres de participar)
- Finalment, se’ls ofereix la possibilitat de participar insitu i d’altres maneres.
Després:
- Se’ls fa un retorn i se’ls manté informats del que va passant per consolidar la relació i el canal de comunicació que s’hagi establert
🎉 Resultats (beneficis)
- S’arriba a col·lectius que d’altra manera no participarien.
- S’estableix una relació de confiança que redueix barreres de participació i contribueix a teixir comunitat
- S’estableixen “aliances” amb altres serveis i agents que es fan una mica seu el projecte, ajudant a consolidar-lo i teixint aquesta xarxa també entre els professionals i/o referents
⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:
- Cal entendre bé quin és el context de les persones a qui volem arribar (quines són les seves pors i possibles necessitats) per tenir-ho en compte quan ens hi adrecem
- El primer contacte hauria de ser personal i en un espai de confiança, de poc serviria enviar una convocatòria o contactar-los pel carrer
- Evitar formalismes institucionals
- Vigilar no caure en “et busco només quan vull que participis”, transmetre que s’ha obert un canal “bidireccional” d’escolta
👉 Per a més informació
Web general del Departament de Participació, Cooperació, Solidaritat i Agermanaments de l’Ajuntament de Martorell
Temes tractats: Gent gran, Joves, Nouvingudes, Comunicació, Engagement
Foto de Roman Kraft en Unsplash
-
+
Aprofitem espais de confiança ja creats
Tipus: Estratègia d’engagement
Per Sílvia Companyó Cots (scompanyo@martorell.cat)
🎯 Perquè serveix?
Serveix per poder arribar a involucrar aquella ciutadania més allunyada de nosaltres que no participa sovint per pors o perquè està “desconnectada” de nosaltres. Aquella ciutadania que no forma part del teixit associatiu, que no participa fàcilment quan la trobem pel carrer… Col·lectius com gent nouvinguda, joves o gent gran que per motius diferents els has d’anar a buscar allà on ja són, on tenen una relació de coneixença entre ells i fer una aproximació progressiva per crear un clima de confiança abans de proposar-los res.
✅ Passos bàsics a replicar
Abans
- Identificar quins són els col·lectius als que no arribem, quins poden ser els motius i quin pot ser el context propici (lloc i moment) on els podem anar a trobar
- Contactar amb els espais o serveis que acullen aquell col·lectiu (els cursos de català o castellà per a nouvinguts, p.e.) i fer-los còmplices del projecte demanant poder explicar el projecte (els pressupostos participatius p.e.)
Durant:
- La persona de referència de l’activitat o espai ens introdueix fent de pont i estenent aquest clima de confiança cap a nosaltres (neutralitzant algunes possibles pors, sobre papers, etc)
- Es busca la manera de relacionar l’activitat que estan fent amb la proposta que els volem explicar, generant una connexió natural i molt planera (explicant p.e. com la llengua els serveix per aprofundir en la seva participació en el municipi, posant exemples dels beneficis per ells i altres de participar)
- Finalment, se’ls ofereix la possibilitat de participar insitu i d’altres maneres.
Després:
- Se’ls fa un retorn i se’ls manté informats del que va passant per consolidar la relació i el canal de comunicació que s’hagi establert
🎉 Resultats (beneficis)
- S’arriba a col·lectius que d’altra manera no participarien.
- S’estableix una relació de confiança que redueix barreres de participació i contribueix a teixir comunitat
- S’estableixen “aliances” amb altres serveis i agents que es fan una mica seu el projecte, ajudant a consolidar-lo i teixint aquesta xarxa també entre els professionals i/o referents
⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:
- Cal entendre bé quin és el context de les persones a qui volem arribar (quines són les seves pors i possibles necessitats) per tenir-ho en compte quan ens hi adrecem
- El primer contacte hauria de ser personal i en un espai de confiança, de poc serviria enviar una convocatòria o contactar-los pel carrer
- Evitar formalismes institucionals
- Vigilar no caure en “et busco només quan vull que participis”, transmetre que s’ha obert un canal “bidireccional” d’escolta
👉 Per a més informació
Web general del Departament de Participació, Cooperació, Solidaritat i Agermanaments de l’Ajuntament de Martorell
Temes tractats: gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/483/GentGran, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/484/Joves, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/485/Nouvingudes, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/486/Comunicació, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/487/Engagement
Foto de Roman Kraft en Unsplash
Compartir