Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Registra't - Sol·licita el registre omplint el formulari

Canvis a "Com organitzar una trobada veïnal o audiència pública"

Avatar: Participant eliminada Participant eliminada

Cos (Català)

  • -

    Com organitzar una trobada veïnal o audiència pública

    Per Anna Soley Castany, tècnica de participació a l’Ajuntament de La Garriga • asoley@ajlagarriga.cat 


    🎯 Perquè serveix?

    Les trobades veïnals serveixen perquè la ciutadania pugui expressar i plantejar preguntes al consistori sobre les seves preocupacions i/o les actuacions municipals mitjançant un canal directe de comunicació. També perquè l’equip de govern tingui un coneixement real dels problemes del veïnat. L’Alcaldessa i la resta de regidors i regidores de l’equip de govern es desplacen periòdicament als diferents barris o zones prèviament definies del municipi acompanyats de personal tècnic.


    ✅ Passos bàsics a replicar

    Abans:

    • D’acord amb la dimensió del municipi es defineix un plànol sobre la divisió territorial i es delimiten els barris que es convocaran en cada trobada (aquesta divisió es fa juntament i amb l’acord de les associacions veïnals del municipi)
    • Es defineix el calendari de convocatòria (semestral / anual…), si es farà online o presencial, es defineix la seu de la trobada en un equipament municipal de la zona
    • Es convoca a les persones veïnes d’aquella zona amb una bustiada porta a porta i també per altres canals (email, xarxes, etc)
    • En el cas de les trobades online, les persones han de proposar un màxim de dues preguntes en el moment d’inscriure’s a la sessió

    Durant: 

    • L’Alcaldessa fa una primera presentació de l’estat d’actuacions en aquells barris, es recorda la dinàmica de la sessió i s’obre el primer torn de preguntes
    • Es reparteix torns de paraula per rondes amb tiquets numerats de l’1 al 15 entre les persones que han aixecat la mà (per neutralitzar el neguit de saber quan li toca parlar cadascú. La gent està més tranquil·la d’aquesta manera)
    • Les preguntes es van responent a mesura que es formulen. 
    • Si hi ha molta gent que vol parlar, es delimita a dues preguntes per persona (s’explica que si hi ha temps es tornarà a fer una ronda de preguntes i que si es queden amb algun dubte al finalitzar es poden acostar a parlar amb l’equip de govern o, si els hi sorgeix algun dubte posterior poden enviar un mail i se’ls respon posteriorment)
    • Quan són dubtes es resolen majoritàriament insitu (amb bona rebuda per part de la ciutadania). Quan són demandes d’actuacions sovint cal donar-hi resposta a posteriori.
    • Es registren totes les preguntes i respostes durant la sessió

    Després: 

    • Es redacta i es penja al web municipal una acta amb el contingut de la sessió, el registre de participació i els resultats en forma de preguntes i respostes per la validació dels assistents i per al coneixement de tercers no assistents.
    • Internament es transforma l’acta en un document de full de càlcul, per tal de poder treballar amb les demandes i fer-les arribar a les àrees corresponents. S’agrupen per temàtiques i es va registrant què s’ha fet i què no. Per poder fer el retorn a la següent sessió.


    🎉 Resultats (beneficis)

    • Permet conèixer de primera mà, necessitats i observacions del veïnat respecte a la situació als barris i les actuacions municipals
    • Permet mitigar el distanciament entre ciutadania i polítics


    ⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:

    • Les demandes d’actuació poden requerir més temps per donar-los resposta. Això pot generar fàcilment controvèrsia amb el veïnat.
    • Les dinàmiques online redueixen la crispació al canalitzar la participació individual de cada assistent i al requerir definir prèviament les preguntes a formular que afavoreix la reflexivitat.
    • Cal fer pedagogia dels condicionants respecte determinades actuacions que poden topar amb límits competencials, requerir permisos o altres procediments (a més de la limitació de recursos).
    • Davant el problema de generar falses expectatives respecte a demandes d’inversions, es planteja la possibilitat de prioritzar-les al final de les trobades i incorporar la proposta més votada als pressupostos participatius.
    • Valorar la possibilitat d’acotar els àmbits a tractar durant la sessió per evitar la dispersió
    • La necessitat del treball conjunt amb àrees sobrecarregades com poden ser: via pública, territori, Policia Local. La majoria de demandes passen per mal estat de carrers, enllumenat, seguretat viària, aparcaments...


    👉 Per a més informació


    Imatge de Elissa Garcia
  • +
  • +
  • +

  • +

    Com organitzar una trobada veïnal o audiència pública

  • +

    Per Anna Soley Castany, tècnica de participació a l’Ajuntament de La Garriga • asoley@ajlagarriga.cat 

  • +


  • +

    🎯 Perquè serveix?

  • +

    Les trobades veïnals serveixen perquè la ciutadania pugui expressar i plantejar preguntes al consistori sobre les seves preocupacions i/o les actuacions municipals mitjançant un canal directe de comunicació. També perquè l’equip de govern tingui un coneixement real dels problemes del veïnat. L’Alcaldessa i la resta de regidors i regidores de l’equip de govern es desplacen periòdicament als diferents barris o zones prèviament definies del municipi acompanyats de personal tècnic.

  • +


  • +

    ✅ Passos bàsics a replicar

  • +

    Abans:

  • +
    • +
    • D’acord amb la dimensió del municipi es defineix un plànol sobre la divisió territorial i es delimiten els barris que es convocaran en cada trobada (aquesta divisió es fa juntament i amb l’acord de les associacions veïnals del municipi)
    • +
    • +Es defineix el calendari de convocatòria (semestral / anual…), si es farà online o presencial, es defineix la seu de la trobada en un equipament municipal de la zona
    • +
    • +Es convoca a les persones veïnes d’aquella zona amb una bustiada porta a porta i també per altres canals (email, xarxes, etc)
    • +
    • En el cas de les trobades online, les persones han de proposar un màxim de dues preguntes en el moment d’inscriure’s a la sessió
    • +
  • +

    Durant: 

  • +
    • +
    • L’Alcaldessa fa una primera presentació de l’estat d’actuacions en aquells barris, es recorda la dinàmica de la sessió i s’obre el primer torn de preguntes
    • +
    • +Es reparteix torns de paraula per rondes amb tiquets numerats de l’1 al 15 entre les persones que han aixecat la mà (per neutralitzar el neguit de saber quan li toca parlar cadascú. La gent està més tranquil·la d’aquesta manera)
    • +
    • Les preguntes es van responent a mesura que es formulen. 
    • +
    • Si hi ha molta gent que vol parlar, es delimita a dues preguntes per persona (s’explica que si hi ha temps es tornarà a fer una ronda de preguntes i que si es queden amb algun dubte al finalitzar es poden acostar a parlar amb l’equip de govern o, si els hi sorgeix algun dubte posterior poden enviar un mail i se’ls respon posteriorment)
    • +
    • Quan són dubtes es resolen majoritàriament insitu (amb bona rebuda per part de la ciutadania). Quan són demandes d’actuacions sovint cal donar-hi resposta a posteriori.
    • +
    • +Es registren totes les preguntes i respostes durant la sessió
    • +
    • +

      Després: 

    • +
      • +
      • Es redacta i es penja al web municipal una acta amb el contingut de la sessió, el registre de participació i els resultats en forma de preguntes i respostes per la validació dels assistents i per al coneixement de tercers no assistents.
      • +
      • Internament es transforma l’acta en un document de full de càlcul, per tal de poder treballar amb les demandes i fer-les arribar a les àrees corresponents. S’agrupen per temàtiques i es va registrant què s’ha fet i què no. Per poder fer el retorn a la següent sessió.
      • +
      • +


      • +

        🎉 Resultats (beneficis)

      • +
        • +
        • Permet conèixer de primera mà, necessitats i observacions del veïnat respecte a la situació als barris i les actuacions municipals
        • +
        • Permet mitigar el distanciament entre ciutadania i polítics
        • +
        • +


        • +

          ⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:

        • +
          • +
          • +Les demandes d’actuació poden requerir més temps per donar-los resposta. Això pot generar fàcilment controvèrsia amb el veïnat.
          • +
          • +Les dinàmiques online redueixen la crispació al canalitzar la participació individual de cada assistent i al requerir definir prèviament les preguntes a formular que afavoreix la reflexivitat.
          • +
          • +Cal fer pedagogia dels condicionants respecte determinades actuacions que poden topar amb límits competencials, requerir permisos o altres procediments (a més de la limitació de recursos).
          • +
          • Davant el problema de generar falses expectatives respecte a demandes d’inversions, es planteja la possibilitat de prioritzar-les al final de les trobades i incorporar la proposta més votada als pressupostos participatius.
          • +
          • Valorar la possibilitat d’acotar els àmbits a tractar durant la sessió per evitar la dispersió
          • +
          • La necessitat del treball conjunt amb àrees sobrecarregades com poden ser: via pública, territori, Policia Local. La majoria de demandes passen per mal estat de carrers, enllumenat, seguretat viària, aparcaments...
          • +
          • +


          • +

            👉 Per a més informació

          • +
            • +
            • +Web informatiu sobre les trobades veïnals de La Garriga
            • +
            • Altres recursos: Guia pràctica de Participació de l’Aj. de Barcelona (Apartat “L’audiència pública”, p. 21 PDF)
            • +
            • +


            • +
              Imatge de Elissa Garcia
            • +
            • +
            • Confirmar

              Si us plau, inicia la sessió

              La contrasenya és massa curta.

              Compartir