Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Registra't - Sol·licita el registre omplint el formulari

Pas a pas d’una consulta pública prèvia a l’elaboració de normativa

Avatar: Equip de suport Equip de suport

Consulta prèvia sobre el Reglament regulador del servei d’atenció domiciliària

Ajuntament de Montornès del Vallès • participacio@montornes.cat

Tipus: Consulta ciutadana

La consulta als ciutadans sobre l’elaboració d’una normativa municipal és un tràmit de compliment obligatori per a tots els consistoris, segons estableix la Llei 39/2015 que regula el procediment administratiu comú de les administracions públiques.


🎯 Perquè serveix?

Té com a objectiu que la ciutadania pugui expressar la seva opinió i/o fer aportacions i suggeriments amb relació a les normes (ordenances i reglaments) que l’Ajuntament té previst elaborar.

✅ Passos bàsics a replicar

  1. Fase de preparació: elaboració de l’avantprojecte de reglament. És una fase interna. No participa la ciutadania

  2. Fase participativa: on es donen els mecanismes d’audiència i informació públiques. Es permet a la ciutadania pronunciar-se sobre un text no definitiu.

  3. Fase aprovatòria: aprovació, publicació i entrada en vigor de la nova normativa.

Abans de la consulta caldrà preveure...

  • Disposar d’un primer esborrany de la normativa que es posarà a consulta tant en el format oficial com en un format més amable, accessible i inclusiu que faciliti la lectura de totes les persones que estiguin interessades a participar.

  • Donar a conèixer el procés de consulta i l’esborrany del document de normativa a través dels mitjans disponibles: pàgina web, xarxes socials, butlletí municipal, etc.

  • Obrir una bústia o posar a disposició una bústia municipal preexistent per rebre aportacions

  • Si es disposa d’una plataforma digital de participació disposar la informació de la consulta a l’espai adient i dins aquest espai un apartat per rebre aportacions.

🎉 Resultats (beneficis)

  • Afavoreix l’accés a la informació pública municipal i, per tant, millora la transparència de la gestió pública

  • Permet recollir idees de la ciutadania que potser no havíem previst

  • Si la ciutadania participa en l'elaboració i validació de la normativa s’esperarien menys incompliments en el futur

⚠️ Coses a evitar o tenir en compte

  • Evitar fer la consulta només en format digital, per eliminar al màxim l’escletxa digital

  • Evitar penjar l’esborrany del document al web i punt… caldria fer una versió amable per facilitar la lectura a la ciutadania.

👉 Per a més informació


Imatge de Jonas Jacobsson
Comentari

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir