Preguntes i respostes sobre les consultes prèvies
Preguntes pendents de resposta
Podeu respondre a qualsevol d'aquestes dues preguntes que van quedar pendents de respondre, fent el vostre comentari a sota 👇
Com feu la difusió de les consultes prèvies? Per quins canals?
Com doneu visibilitat a les aportacions de la ciutadania?
💬 Preguntes i respostes
Preguntes i respostes compartides durant la 1a Community Call del 25/11/22 ordenades per blocs
Sobre distingir consultes que són un “tràmit” o una “oportunitat de millora” real de la norma
Imma (Terrassa): Cal diferenciar normatives d’interès d’altres que no en tenen
Toni (Sta Perpètua): Molts cops les àrees tècniques ja et fan saber quines són un tràmit i no n’esperen feedback
Jonatan (l’Hospitalet): La Llei 39/2015 art. 133
punt 4, preveu excepcions i la possibilitat de no fer la consulta en funció del tema o objecte.
Begonya (Caldes M.): Les consultes s’han quedat en un mer tràmit administratiu. En certa manera, des de participació ja ens interessa que algunes quedin en aquest terme perquè hi ha algunes que ja sabem que la ciutadania difícilment mostrarà interès. Ens interessa acompanyar consultes públiques prèvies sobre temes que ens ajudin també a fomentar la cultura participativa.
Sobre el problema de la saturació i planificació
Toni (Sta Perpètua): Sovint no dona temps a fer una bona difusió de la consulta i hi ha un “bombardeig” continuat de consultes i sovint se superposen… podrien organitzar-se per períodes, concentrar-les en un període determinat.
Resposta de Judit (Castellbisbal): Problema que no es pot sobrecarregar el ple i, per tant, no és massa viable concentrar-ho tant. Potser no ajuntar-ho en trimestres, però si intentar unificar-les una mica en el temps…
Silvia (Vilanova i la G.): També estaria bé saber el Pla normatiu anual de l'ajuntament, per poder fer una previsió de quines normatives necessitaran consulta i quines no i no fer-ho sobre la marxa com passa ara.
Sobre com gestionar la participació digital en consultes prèvies
Elida (El Prat): no fem servir el Participa311 per fer les consultes. La plataforma funciona més per altres tipus de modalitats, com per exemple, fer propostes en un procés participatiu…
Silvia (Vilanova i la Geltrú): creu que potser el component procés de la plataforma no és el més adequat i el d’enquesta podria funcionar millor
Toni (Sta Perpètua) i Montserrat (Olesa): Confirma que fan servir sempre el component d’enquesta per aquests casos
Montserrat (Olesa): Pregunta com duplicar preguntes (recurrents) en una enquesta al Decidim
Resposta d'Aram (Populate): Decidim permet (si s'habilita pels administradors system) definir plantilla d'enquesta. Més info Doc oficial (en anglès). Consulteu el vostre servei tècnic per sol·licitar si us ho poden activar.
Principals barreres a la participació en consultes prèvies
Elida (El Prat): El llenguatge de les normatives i ordenances és complicat i feixuc.
Inma (Terrassa): Caldria fer servir el llenguatge fàcil per facilitar la participació de la gent
Montserrat (Olesa): Nosaltres en alguns casos rellevants hem fet vídeo, infografies i llibret per explicar la normativa. Si bé ja és normativa aprovada. Aquesta “traducció” per la ciutadania ha estat molt ben acceptada per la ciutadania.
Aram (Populate): Explorar la possibilitat de compartir materials base (infografia, p.e.) de normatives de temàtiques comuns entre ajuntaments
Bea (Montornès): Nosaltres estem començant a fer infografies i vídeos per explicar la nova ordenança de mobilitat. Però un cop està ja aprovada la normativa. Els tindrem d’aquí a uns mesos. Ens interessa conèixer l’experiència d’Olesa i poder compartir aquest document.
Inma (Terrassa): La falta de retorn i la dilatació en el temps penalitza molt la participació, però no han trobat com resoldre-ho
Jonatan (l’Hospitalet): La Llei no especifica l’obligació a fer un retorn. Tot i ser molt recomanable, sovint es fa un informe que difícilment la gent acaba llegint.
Compartir