Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Registrate - Solicita el registro rellenando el formulario

Cambios en "Ancrea, com crear una bona marca participativa"

Avatar: Gerard Martínez Garcia Gerard Martínez Garcia

Ámbito

  • +Presupuestos participativos

Título

  • +{"ca"=>"Ancrea, com crear una bona marca participativa", "es"=>""}

Cuerpo

  • +["

    🗺️ Ens local i comarca


    Tona (Osona)

     👥 Habitants


    Municipi mitjà (de 5.001 a 20.000 habitants)

    💬 Descripció


    Aquesta experiència és un bon exemple de generació d'expectatives que fomenten la participació del col·lectiu de persones joves.

    Amb la primera edició d'uns pressupostos participatius adreçats a la població jove del municipi, s'ha treballat de manera intensa l'estratègia comunicativa del projecte. La creació d'una imatge pròpia que engloba totes les accions del procés li atorga una identitat pròpia, amb l'objectiu de donar-se a conèixer al segment de població jove del municipi. Aquest disseny va des de la ideació del nom fins a l'estètica de tots els continguts elaborats amb relació al projecte. En tractar-se d'una actuació participativa adreçada als joves, és important treballar aquest aspecte per fomentar-ne la participació, i utilitzar els recursos comunicatius per atreure la ciutadania.

    El projecte també destaca perquè ofereix incentius als participants que assisteixen a la sessió de l'assemblea on es debaten i prioritzen les propostes presentades.

    🎯 Aspectes positius


    Comunicació integral: disseny d’una estratègia comunicativa que integra tots els elements dels pressupostos participatius (nom, material gràfic, colors, storytelling...)

    Identitat pròpia: desenvolupament d’un procés propi adreçat als joves; no es tracta d’una actuació que penja d’un procés obert al conjunt de la ciutadania. Aquesta estratègia pot resultar més adequada pel col·lectiu jove, que demanda més autonomia en les seves decisions.  

    Adaptació al col·lectiu de joves: incentivar i despertar la motivació dels joves no és senzill i per fer-ho cal adoptar estratègies diferenciades de les que s’utilitzarien en un procés obert a tota la població. Adaptació del llenguatge, ús dels canals de comunicació propis i optar per incentius atractius per ells, són elements que poden ajudar a facilitar-ne la participació.

    ⚠️ Aspectes a tenir en compte


    No caure en clixés: s’ha d’anar amb compte a l’hora utilitzar una estratègia comunicativa dirigida als joves, i vigilar que no es basi en estereotips o en discursos desfasats.

    La comunicació no ho és tot: és una part important de les actuacions participatives, però no és suficient per oferir una experiència participativa significativa als joves. Tot el procés ha de garantir uns nivells de qualitat per complir les expectatives dels joves.

    Sostenibilitat de la campanya: cal planificar i avaluar de manera crítica si l’estratègia de comunicació pot continuar funcionant en les futures edicions o cal anar-la renovant per mantenir les expectatives dels joves.

    🔗 Enllaços d’interès


    Plataforma Participa311-Tona

    Vídeo 

    Enllaç al web municipal del projecte.

    📲 Contacte

    Quim Ferrer,  tècnic de Joventut, 638 30 77 36

    Silvia Font, gid://decidim-diba/Decidim::User/15365 , tècnica de participació

    ", ""]

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir