Canvis a "Què són les Community calls?"
Àmbit
- -Participació digital
- +Temes
Cos (Català)
-
-
Les Community calls són trobades informals online de format breu i amè, on compartir p.e. experiències, preguntes i recursos. Són periòdiques (cada mes p.e.) i obertes a qualsevol persona que vulgui unir-s'hi.
Consulta l'agenda de trobades i participa a la propera. Només duren 45' 😉
-
+
Les Community calls són trobades informals periòdiques (mensuals p.e.), en format online, on compartim en format breu (només duren 45') experiències, preguntes i recursos sobre els temes que interessin amb l'objectiu de millorar i enriquir els respectius projectes, pràctiques i coneixements.
Així doncs, són trobades:
- En línia i recurrents (cada últim divendres de mes a les 12h)
- Obertes a tota persona que vulgui unir-s'hi
- On els temes a tractar es defineixen col·laborativament
- Tothom comparteix les seves aportacions: allò que està fent, preguntes o problemes, recursos, etc
Consulta l'agenda de trobades i participa a la propera! 🙌
Per saber-ne més...
Per a què serveixen?
- Compartir experiències, reptes i dubtes
- Propiciar l'intercanvi amb altres i sortir de les inèrcies de cadascú
- Facilitar punts de connexió entre diferents iniciatives o persones i fer emergir idees i possibles solucions
Com funcionen?
- Es fa una convocatòria recurrent en un horari adequat per a la majoria
- Es recopilen preguntes i propostes per compartir
- S'acota el tema a tractar a partir de les propostes recollides
- Es defineix el programa: Es comença per compartir un parell d'experiències en 5' i després s'obre un torn obert de preguntes i respostes sobre el tema, p.e.
- Es pren nota en un document compartit de les persones assistents i de les seves aportacions, que servirà després com a acta/relatoria de la trobada. Pot incloure també instruccions bàsiques de participació (mutejar-se quan no es parla, etc)
- Per acabar es comparteixen propostes per a la propera trobada
Un cop acabada es comparteix l'acta de la trobada per a la consulta de tota persona interessada.
Aspectes claus per uns bons resultats:
- La durada ha de ser breu (45' o 1h)
- L'equilibri entre acotar els continguts per mantenir el focus i que la conversa flueixi és clau.
- Les persones participants han de sentir que l'experiència els ha aportat alguna cosa perquè corrin la veu i es consolidin aquestes Community Calls.
- Tot i que la convocatòria sigui oberta, és molt recomanable convidar expressament persones que sabem que els interessa el tema i tenen coses per aportar.
Cos (Castellano)
-
-
Las Community calls son encuentros informales online de formato breve y ameno, donde compartir p.e. experiencias, preguntas y recursos. Son periódicas (cada mes p.e.) y abiertas a cualquier persona que quiera unirse.
-
+
Las Community calls son encuentros informales periódicos (mensuales p.e.), en formato online, donde compartimos en formato breve (sólo duran 45') experiencias, preguntas y recursos sobre los temas que interesen con el objetivo de mejorar y enriquecer sus respectivos proyectos, prácticas y conocimientos.
Así pues, son encuentros...
- En línea y recurrentes (cada último viernes de mes a las 12h)
- Abiertas a toda persona que quiera unirse a ella
- Donde los temas a tratar se definen colaborativamente
- Todo el mundo comparte sus aportaciones: lo que está haciendo, preguntas o problemas, recursos, etc
¡Consulta la agenda de encuentros y participa en la próxima! 🙌
Para saber más...
¿Para qué sirven?
- Compartir experiencias, retos y dudas
- Propiciar el intercambio con otros y salir de las inercias de cada uno
- Facilitar puntos de conexión entre diferentes iniciativas o personas y hacer emerger ideas y posibles soluciones
¿Cómo funcionan?
- Se hace una convocatoria recurrente en un horario adecuado para la mayoría
- Se recopilan preguntas y propuestas para compartir
- Se acota el tema a tratar a partir de las propuestas recogidas
- Se define el programa: Se empieza por compartir un par de experiencias en 5' y después se abre un turno abierto de preguntas y respuestas sobre el tema, p.e.
- Se toma nota en un documento compartido de las personas asistentes y de sus aportaciones, que servirá después como acta/relatoría del encuentro. Puede incluir también instrucciones básicas de participación (mutearse cuando no se habla, etc)
- Por último se comparten propuestas para el próximo encuentro
Una vez terminada se comparte el acta del encuentro para la consulta de toda persona interesada.
Aspectos clave para buenos resultados:
- La duración debe ser breve (45' o 1h)
- El equilibrio entre acotar los contenidos para mantener el foco y que la conversación fluya es clave.
- Las personas participantes deben sentir que la experiencia les ha aportado algo para que corran la voz y se consoliden estas Community Calls.
- Aunque la convocatoria sea abierta, es muy recomendable invitar expresamente a personas que sabemos que les interesa el tema y tienen cosas que aportar.
Compartir