Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Registra't - Sol·licita el registre omplint el formulari

Canvis a "Aprenem dels pressupostos participatius "

Avatar: Gerard Martínez Garcia Gerard Martínez Garcia

Cos (Català)

  • -

    🗺️ Ens local i comarca


    Santa Eulàlia de Ronçana, Vallès Oriental


     👥 Habitants


    Municipi mitjà (de 5.001 a 20.000 habitants)


    💬 Descripció


    El municipi té una dilatada experiència amb els pressupostos participatius juvenils. Des del 2006 i de manera ininterrompuda, han treballat aquesta metodologia de participació directa amb joves de 14 a 30 anys.

    A més a més, és a l’Assemblea jove on es decideixen les propostes presentades que es duran a terme amb el pressupost disponible. També s’impulsa el projecte «Aprenem dels pressupostos participatius», que s’adreça als joves de 1r i 2n d’ESO de l’institut per educar l’alumnat en els valors de la democràcia i la participació, i en fomenta les competències relacionades com són el pensament crític, el compromís ètic, la comunicació i la gestió de les emocions. La iniciativa promou la participació dels més joves, amb una primera experiència participativa on decideixen en què gastar una petita partida pressupostària.  


    🎯 Aspectes positius


    Cercar futurs ciutadans: el fet d’anar als instituts a fer els tallers amb els alumnes del primer cicle és un exercici facilitador perquè en els següents anys participin de l’assemblea jove, un cop tenen ja 14 anys.

    Acció pedagògica: tenir una primera experiència participativa en un entorn habitual com és l’institut serveix d’aprenentatge pels joves.

    Sostenibilitat del projecte: els pressupostos joves tenen la peculiaritat que la ciutadania que hi participa va variant a mesura que es va fent gran. Incentivar les noves fornades de joves permet sostenir el projecte al llarg dels anys i fomentar la iniciativa de les noves  generacions.


    ⚠️ Aspectes a tenir en compte


    Adaptació del projecte: s’ha de tenir en compte com treballar amb joves de 12-14 anys, perquè tenen realitats diferents de les que es poden donar a l’Assemblea jove.

    Generació d’expectatives: es tracta d’una acció pedagògica i d’una primera experiència participativa i per tant és molt important gestionar les expectatives de les participants per fomentar una bona implicació participativa en el futur.

    Relació amb la comunitat educativa: és rellevant mantenir una bona relació i coordinació amb l’institut i la comunitat educativa per integrar bé les sessions en el calendari i horari escolar.


    🔗 Enllaços d’interès


    Entrada sobre el projecte 2023 al web de La Taka, el punt jove

    Primera edició

    Enllaç al web municipal del projecte.

    Notícia Canal SET


    � Contacte


    @puigmo.ser , tècnic de joventut, Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana





  • +

    🗺️ Ens local i comarca


    Santa Eulàlia de Ronçana, Vallès Oriental


     👥 Habitants


    Municipi mitjà (de 5.001 a 20.000 habitants)


    💬 Descripció


    El municipi té una dilatada experiència amb els pressupostos participatius juvenils. Des del 2006 i de manera ininterrompuda, han treballat aquesta metodologia de participació directa amb joves de 14 a 30 anys.

    A més a més, és a l’Assemblea jove on es decideixen les propostes presentades que es duran a terme amb el pressupost disponible. També s’impulsa el projecte «Aprenem dels pressupostos participatius», que s’adreça als joves de 1r i 2n d’ESO de l’institut per educar l’alumnat en els valors de la democràcia i la participació, i en fomenta les competències relacionades com són el pensament crític, el compromís ètic, la comunicació i la gestió de les emocions. La iniciativa promou la participació dels més joves, amb una primera experiència participativa on decideixen en què gastar una petita partida pressupostària.  


    🎯 Aspectes positius


    Cercar futurs ciutadans: el fet d’anar als instituts a fer els tallers amb els alumnes del primer cicle és un exercici facilitador perquè en els següents anys participin de l’assemblea jove, un cop tenen ja 14 anys.

    Acció pedagògica: tenir una primera experiència participativa en un entorn habitual com és l’institut serveix d’aprenentatge pels joves.

    Sostenibilitat del projecte: els pressupostos joves tenen la peculiaritat que la ciutadania que hi participa va variant a mesura que es va fent gran. Incentivar les noves fornades de joves permet sostenir el projecte al llarg dels anys i fomentar la iniciativa de les noves  generacions.


    ⚠️ Aspectes a tenir en compte


    Adaptació del projecte: s’ha de tenir en compte com treballar amb joves de 12-14 anys, perquè tenen realitats diferents de les que es poden donar a l’Assemblea jove.

    Generació d’expectatives: es tracta d’una acció pedagògica i d’una primera experiència participativa i per tant és molt important gestionar les expectatives de les participants per fomentar una bona implicació participativa en el futur.

    Relació amb la comunitat educativa: és rellevant mantenir una bona relació i coordinació amb l’institut i la comunitat educativa per integrar bé les sessions en el calendari i horari escolar.


    🔗 Enllaços d’interès


    Entrada sobre el projecte 2023 al web de La Taka, el punt jove

    Primera edició

    Enllaç al web municipal del projecte.

    Notícia Canal SET


    📲 Contacte


    @puigmo.ser , tècnic de joventut, Ajuntament de Santa Eulàlia de Ronçana




Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir