Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

Registrate - Solicita el registro rellenando el formulario

Cambios en "6a Community Call. Vaig voler innovar i..."

Avatar: Gerard Martínez Garcia Gerard Martínez Garcia

Descripción (Català)

  • -

    Moltes gràcies per la vostra assistència!


    Us deixem El resum de les idees sorgides a la sessió 📑

    Persones assistents (17)

    1.   Andrea Cuxart Ajuntament de Canovelles

    2.    Antoni Xavier Fernández, Ajuntament de Sant Boi

    3.    Carme Garcia, Ajuntament de Viladecans

    4.    Élida Roca, Ajuntament del Prat de Llobregat

    5.    Fabiola Mora, Ajuntament de Vic

    6.    Feliu Fusté, Ajuntament de Vic

    7.    Isuka Palau, Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet

    8.    Joan Bassolas, Ajuntament de Viladecans

    9.    Judit Jimenez. Ajuntament de Castellbisbal

    10. Maria José Cucurull, Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt

    11. Montserrat Muñoz, Ajuntament d’Olesa de Montserrat

    12. Ramon Moya, Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat

    13. Rut Bill, Ajuntament de Castelldefels

    14. Ruth González, Ajuntament d’ Esplugues de Llobregat

    15. Sílvia Companyó, Ajuntament de Martorell

    16. Sonia Cazo, Ajuntament de Sant Adrià de Besòs

    17. Toni del Valle, Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda

    Isuka Palau: Es clar que cal innovar, encara més, ho necessitem! La nostra societat és canviant i per això, la innovació és un concepte al qual no podem renunciar.
    Toni del Valle: innovar en termes de metodologia és diferent per a cada ens local i, en alguns casos, pot generar estrès. Quan parlem d'innovació és important tenir en compte el punt de partida.
    Fabiola Mora: per innovar cal posar imaginació i no tenir por de llençar-se a fer coses noves, però cal canviar mentalitats en l'àmbit intern a la mateixa administració. Per això cal tenir una proposta interessant, temps i recursos, per poder demostrar que dona resultats.
    Ruth González: a Esplugues s'han arriscat, sobretot en termes metodològics. També han buscat fer aliances amb altres projectes, per exemple, amb algun relacionat amb gent gran. Però hi ha hagut alguns projectes, a priori, innovador metodològicament, que no els ha funcionat, com el hackaton.

    A Santa Coloma de Gramenet els ha funcionat molt bé la gamificació en els projectes. Ho han posat en funcionament en el cas del PAM i han passat de 200 participants a 5000. Altres idees que han tingut han estat els aperitius amb la ciutadania ("AperiPAMs"), les passejades participatives... tenen sort que la seva alcaldessa està molt convençuda. La Isuka creu, com la Fabiola, que cal demostrar als polítics que les coses es poden fer d'una altra manera. En el cas dels AperiPAMs, la gent ve en família, estan pensats bàsicament per fer propostes i prioritzar, els electes parlen 5 minuts, la resta del temps la ciutadania és la protagonista. Els funciona!

    En el cas de Vic, també han fet servir la gamificació. De fet, van fer servir un joc de rol per treballar en el marc dels pressupostos participatius.

    Castellbisbal va tenir una mala experiència amb una metodologia, per a ells innovadora, com és el quadern de debat familiar. No els va funcionar malgrat estar molt ben dissenyat i ser molt atractiu gràficament.

    A Olesa consideren que innoven, sobretot en l'àmbit tècnic, però no es comparteix aquesta manera de fer amb els electes. Segons la Montserrat, ningú et demana que facis les coses de manera diferent, el canvi i l'experimentació costen moltíssim. Entusiasme a escala tècnica hi ha, però la societat canvia rapidíssim i nosaltres no anem al mateix pas. És molt difícil conjugar els "tòtems" de sempre amb les noves idees.

    L'Ajuntament de Viladecans està portant a terme una reflexió en aquesta línia, pensant, per exemple, si cal fer tanta participació, avaluant els processos que estan fent, per fer-los més senzills i comprensibles per la ciutadania. Estan revisant el llenguatge que utilitzen en les campanyes, els tràmits... Ara mateix tenen en la seva planificació desenvolupar un projecte anomenat Testers, on s'escolliran ciutadans i ciutadanes per fer proves dels serveis que l'ajuntament posa a disposició de la gent. A aquestes persones se'ls ofereix un incentiu en forma "d'espècies", no econòmic.

    Un altre exemple és el de Santa Coloma de Gramenet, on han eliminat el consell de ciutat. No funcionava, les persones participants s'avorrien. Ho han convertit en un fòrum ciutadà (igual que Viladecans), s'obre quan es necessita i pot participar qui vulgui.

    Es llença una polèmica al voltant de la retribució/incentiu econòmic de la participació. L'Antoni Xavier, de Sant Boi de Llobregat, ens comenta que volien impulsar un projecte amb l'INCASOL i la Generalitat, mitjançant la metodologia dels mini-públics amb retribució econòmica. Però el projecte no es va arribar a materialitzar pel fet que els referents electes no acabaven de veure clar el projecte, perdent l'oportunitat de fer una actuació innovadora. És possible que a mesura que aquestes pràctiques tinguin més recorregut arreu del territori, les reticències vagin minvant a mesura que es van consolidant.

    💬 Resultats de l’enquesta de valoració

    1.      Consideres que s'ha gestionat correctament els torns de paraula?

    • Sí. He pogut intervenir sense cap problema. Per fomentar que tothom digui la seva, i no fer torns obligats de paraula que resulta molt incòmode, es podrien plantejar dos posicionaments contraris en una qüestió i que cada persona es manifesti a favor o encontra amb un argument molt breu, només per justificar el seu posicionament. Això si, és obligatori posicionar-se. Això podria ser a l'inici de la sessió i ja hauríem trencat el gel.
    • Crec que s'ha gestionat bé, però que no tothom ha parlat. Potser estaria bé interpel·lar a les persones que no parlen per poder donar veu a tothom
    • Molt be

    2.      Creus que t'ha servit assistir a la Community Call?

    • Ha estat molt útil, com sempre. He pogut comprovar que hi ha diferents nivells en aquest aspecte. Pot ser esperava alguna experiència molt més innovadora, però no sé quina exactament.. 
    • Ha estat molt interessant com sempre
    • M'ha agradat però se m'ha fet curt
    • Tot ok

    3.      Proposa una nova temàtica per properes Community Calls

    • Processos participatius supramunicipals. Com poder fer un procés de manera conjunta amb algun dels pobles veïns?   
    • Gestió col·laborativa 
    • Crec que caldria encara continuar estirant el fil de la temàtica
    • Com facilitar la participació

    Encara estem oberts a rebre referències de projectes innovadors que hagueu desenvolupat.

    Recordeu que per projecte innovador entenem tota actuació on hagueu introduït algun element diferenciador per la temàtica que aborda, el plantejament del projecte, la metodologia, el col·lectiu diana al que s’adreça, etc.

    Podeu fer les vostres aportacions en els comentaris que seguiran oberts un temps.

  • +

    Moltes gràcies per la vostra assistència!


    Us deixem El resum de les idees sorgides a la sessió 📑


    Persones assistents (17)

    1. Andrea Cuxart Ajuntament de Canovelles

    2. Antoni Xavier Fernández, Ajuntament de Sant Boi

    3. Carme Garcia, Ajuntament de Viladecans

    4. Élida Roca, Ajuntament del Prat de Llobregat

    5. Fabiola Mora, Ajuntament de Vic

    6. Feliu Fusté, Ajuntament de Vic

    7. Isuka Palau, Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet

    8. Joan Bassolas, Ajuntament de Viladecans

    9. Judit Jimenez. Ajuntament de Castellbisbal

    10. Maria José Cucurull, Ajuntament de Sant Vicenç de Montalt

    11. Montserrat Muñoz, Ajuntament d’Olesa de Montserrat

    12. Ramon Moya, Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat

    13. Rut Bill, Ajuntament de Castelldefels

    14. Ruth González, Ajuntament d’ Esplugues de Llobregat

    15. Sílvia Companyó, Ajuntament de Martorell

    16. Sonia Cazo, Ajuntament de Sant Adrià de Besòs

    17. Toni del Valle, Ajuntament de Santa Perpètua de Mogoda


    Isuka Palau: Es clar que cal innovar, encara més, ho necessitem! La nostra societat és canviant i per això, la innovació és un concepte al qual no podem renunciar.

    Toni del Valle: innovar en termes de metodologia és diferent per a cada ens local i, en alguns casos, pot generar estrès. Quan parlem d'innovació és important tenir en compte el punt de partida.

    Fabiola Mora: per innovar cal posar imaginació i no tenir por de llençar-se a fer coses noves, però cal canviar mentalitats en l'àmbit intern a la mateixa administració. Per això cal tenir una proposta interessant, temps i recursos, per poder demostrar que dona resultats.

    Ruth González: a Esplugues s'han arriscat, sobretot en termes metodològics. També han buscat fer aliances amb altres projectes, per exemple, amb algun relacionat amb gent gran. Però hi ha hagut alguns projectes, a priori, innovador metodològicament, que no els ha funcionat, com el hackaton.

    A Santa Coloma de Gramenet els ha funcionat molt bé la gamificació en els projectes. Ho han posat en funcionament en el cas del PAM i han passat de 200 participants a 5000. Altres idees que han tingut han estat els aperitius amb la ciutadania ("AperiPAMs"), les passejades participatives... tenen sort que la seva alcaldessa està molt convençuda. La Isuka creu, com la Fabiola, que cal demostrar als polítics que les coses es poden fer d'una altra manera. En el cas dels AperiPAMs, la gent ve en família, estan pensats bàsicament per fer propostes i prioritzar, els electes parlen 5 minuts, la resta del temps la ciutadania és la protagonista. Els funciona!

    En el cas de Vic, també han fet servir la gamificació. De fet, van fer servir un joc de rol per treballar en el marc dels pressupostos participatius.

    Castellbisbal va tenir una mala experiència amb una metodologia, per a ells innovadora, com és el quadern de debat familiar. No els va funcionar malgrat estar molt ben dissenyat i ser molt atractiu gràficament.

    A Olesa consideren que innoven, sobretot en l'àmbit tècnic, però no es comparteix aquesta manera de fer amb els electes. Segons la Montserrat, ningú et demana que facis les coses de manera diferent, el canvi i l'experimentació costen moltíssim. Entusiasme a escala tècnica hi ha, però la societat canvia rapidíssim i nosaltres no anem al mateix pas. És molt difícil conjugar els "tòtems" de sempre amb les noves idees.

    L'Ajuntament de Viladecans està portant a terme una reflexió en aquesta línia, pensant, per exemple, si cal fer tanta participació, avaluant els processos que estan fent, per fer-los més senzills i comprensibles per la ciutadania. Estan revisant el llenguatge que utilitzen en les campanyes, els tràmits... Ara mateix tenen en la seva planificació desenvolupar un projecte anomenat Testers, on s'escolliran ciutadans i ciutadanes per fer proves dels serveis que l'ajuntament posa a disposició de la gent. A aquestes persones se'ls ofereix un incentiu en forma "d'espècies", no econòmic.

    Un altre exemple és el de Santa Coloma de Gramenet, on han eliminat el consell de ciutat. No funcionava, les persones participants s'avorrien. Ho han convertit en un fòrum ciutadà (igual que Viladecans), s'obre quan es necessita i pot participar qui vulgui.

    Es llença una polèmica al voltant de la retribució/incentiu econòmic de la participació. L'Antoni Xavier, de Sant Boi de Llobregat, ens comenta que volien impulsar un projecte amb l'INCASOL i la Generalitat, mitjançant la metodologia dels mini-públics amb retribució econòmica. Però el projecte no es va arribar a materialitzar pel fet que els referents electes no acabaven de veure clar el projecte, perdent l'oportunitat de fer una actuació innovadora. És possible que a mesura que aquestes pràctiques tinguin més recorregut arreu del territori, les reticències vagin minvant a mesura que es van consolidant.


    💬 Resultats de l’enquesta de valoració

    1.      Consideres que s'ha gestionat correctament els torns de paraula?

    • Sí. He pogut intervenir sense cap problema. Per fomentar que tothom digui la seva, i no fer torns obligats de paraula que resulta molt incòmode, es podrien plantejar dos posicionaments contraris en una qüestió i que cada persona es manifesti a favor o encontra amb un argument molt breu, només per justificar el seu posicionament. Això si, és obligatori posicionar-se. Això podria ser a l'inici de la sessió i ja hauríem trencat el gel.
    • Crec que s'ha gestionat bé, però que no tothom ha parlat. Potser estaria bé interpel·lar a les persones que no parlen per poder donar veu a tothom
    • Molt be

    2.      Creus que t'ha servit assistir a la Community Call?

    • Ha estat molt útil, com sempre. He pogut comprovar que hi ha diferents nivells en aquest aspecte. Pot ser esperava alguna experiència molt més innovadora, però no sé quina exactament.. 
    • Ha estat molt interessant com sempre
    • M'ha agradat però se m'ha fet curt
    • Tot ok

    3.      Proposa una nova temàtica per properes Community Calls

    • Processos participatius supramunicipals. Com poder fer un procés de manera conjunta amb algun dels pobles veïns?   
    • Gestió col·laborativa 
    • Crec que caldria encara continuar estirant el fil de la temàtica
    • Com facilitar la participació

    Encara estem oberts a rebre referències de projectes innovadors que hagueu desenvolupat.

    Recordeu que per projecte innovador entenem tota actuació on hagueu introduït algun element diferenciador per la temàtica que aborda, el plantejament del projecte, la metodologia, el col·lectiu diana al que s’adreça, etc.

    Podeu fer les vostres aportacions en els comentaris que seguiran oberts un temps.

Confirmar

Por favor, inicia la sesión

La contraseña es demasiado corta.

Compartir