Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Registra't - Sol·licita el registre omplint el formulari

Canvis a "10a Community Call. IA i participació ciutadana: una amistat perillosa?"

Avatar: Anna Asbert Viaplana Anna Asbert Viaplana

Descripció (Català)

  • -

    La transformació digital ha anat adquirint protagonisme en els darrers anys, també en l’Administració pública i la participació ciutadana, i la intel·ligència artificial (IA) n’és una de les eines més rellevants o utilitzades.

    L’objectiu sembla clar: millorar l’eficiència i l’eficàcia de l’acció pública. En aquest camí la IA pot oferir noves oportunitats en àmbits com la comunicació, la transparència o la inclusió en la presa de decisions col·lectives. Però també planteja riscos: biaixos ideològics, opacitat en els processos, o la deshumanització dels processos.

    En aquesta Community Call ens agradaria compartir com, perquè i per a què esteu fent servir la IA per fomentar la participació ciutadana i debatre plegats els límits, les potencialitats i les implicacions ètiques d’aquest ús.

    • -
    • Utilitzeu la IA? Perquè? Per a què? Amb quins recursos? Us hi sentiu còmodes?

    • -
    • Què us espanta de l’ús de la IA? Ens prendrà la feina? perquè hem de preguntar a la ciutadania si la IA recull visions diverses i ja ens ofereix totes les respostes?

    • -
    • Quina eina fem servir: perquè Copilot i no ChatGPT? Heu rebut formació sobre el tema? Què passa si la meva administració està a anys llum d'aquesta innovació?

    • -
    • El temps que ens haurem estalviat gràcies a la IA, a què el dedicarem? ens dediquem només a revisar el que fa?

    • -
    • Coneixem els riscos?  Per exemple en protecció de dades, quins límits hem de respectar? Quin impacte té?

    • +

      La transformació digital ha anat adquirint protagonisme en els darrers anys, també en l’Administració pública i la participació ciutadana, i la intel·ligència artificial (IA) n’és una de les eines més rellevants o utilitzades.

      L’objectiu sembla clar: millorar l’eficiència i l’eficàcia de l’acció pública. En aquest camí la IA pot oferir noves oportunitats en àmbits com la comunicació, la transparència o la inclusió en la presa de decisions col·lectives. Però també planteja riscos: biaixos ideològics, opacitat en els processos, o la deshumanització dels processos.

      En aquesta Community Call ens agradaria compartir com, perquè i per a què esteu fent servir la IA per fomentar la participació ciutadana i debatre plegats els límits, les potencialitats i les implicacions ètiques d’aquest ús.

      • +
      • Utilitzeu la IA? Perquè? Per a què? Amb quins recursos? Us hi sentiu còmodes?

      • +
      • Què us espanta de l’ús de la IA? Ens prendrà la feina? perquè hem de preguntar a la ciutadania si la IA recull visions diverses i ja ens ofereix totes les respostes?

      • +
      • Quina eina fem servir: perquè Copilot i no ChatGPT? Heu rebut formació sobre el tema? Què passa si la meva administració està a anys llum d'aquesta innovació?

      • +
      • El temps que ens haurem estalviat gràcies a la IA, a què el dedicarem? ens dediquem només a revisar el que fa?

      • +
      • Coneixem els riscos?  Per exemple en protecció de dades, quins límits hem de respectar? Quin impacte té?

      Confirmar

      Si us plau, inicia la sessió

      La contrasenya és massa curta.

      Compartir