Canvis a "Formació: Relat i comunicació en la participació ciutadana: per una comunicació més creativa. 2a Edició."
Adreça
- -A determinar
- +Recinte de l'Escola Industrial
Títol (Català)
- -Formació: Relat i comunicació en la participació ciutadana: per una comunicació més creativa
- +Formació: Relat i comunicació en la participació ciutadana: per una comunicació més creativa. 2a Edició.
Descripció (Català)
-
-
Objectius
- Aprendre per què el relat és una forma de coneixement magnètica i aprofundir, a través d’exemples inspiradors i dinàmiques creatives, quins són els mecanismes de creació de relat per comunicar projectes de participació ciutadana.
- Aprendre les fases i tècniques per construir una estratègia d’storytelling que generi impacte i convidi a la participació.
- Aprendre que el format, els canals, els materials i les accions també són claus per crear relat i campanyes creatives. Aprendre a través d’exemples recursos per fer relat a través de la web, el vídeo, la música, el joc, la visualitat...
- Aprendre recursos per crear claims, lemes i altres crides i recursos per crear jocs de paraules, per treballar l’humor, el llenguatge clar i inclusiu.
- Aprendre dinàmiques per fer campanyes comunicatives des de la fase d’ideació: Camins creatius i taller d’ADN.
Continguts
LA FORÇA DEL RELAT: - El relat com a forma de coneixement - El relat per explicar aspectes funcionals, emocionals i socials d’un projecte de participació ciutadana:
- Què vol dir pensar en clau de relat actualment - Elements que ha de tenir un bon relat.
- Les llavors per construir un bon relat - La força de la metàfora. - La força de l’oxímoron.
- La força del misteri - De l’storytelling a l’storydoing.
LA FORÇA DEL FORMAT:
- La força del canal - La força del format - La força de la visualitat.
- La força dels materials - La força del joc i la gamifcació.
LA FORÇA DE LA PARAULA:
- Recursos i figures per crear claims i lemes memorables. - Recursos lingüístics per treballar l’humor. -
- Recursos per a una comunicació inclusiva - Recursos per a una comunicació clara.
LA FORÇA DE LA PARTICIPACIÓ:
- En quines fases comunicatives podem incloure la participació. - Participar amb qui?
- Com participar Camins Creatius i Taller d’ADN.
Metodologia d'impartició
Formació teòrico-pràctica amb dinàmiques participatives.
L'alumnat rep documentació de suport.
Ús d'exemples inspiradors i comentari col·lectiu.
Intercanvi de coneixements i idees entre les persones participants.
Dinàmiques participatives.
-
+
Informació:
A finals del mes de juny s’inicia aquesta formació que combina teoria i pràctica i es dirigeix a tècnics municipals que vulguin millorar i fer més creatives les estratègies de comunicació i de creació de relat que acompanyen els processos de participació ciutadana.
Davant de l’èxit de la primera edició del mes de març, n’iniciem una segona per ajudar els equips tècnics municipals a transmetre les potencialitats dels òrgans i processos de participació a la ciutadania. Què vol dir pensar en clau de relat? Quins canals he de fer servir en cada moment? Quins recursos lingüístics tinc a l’abast per captar l’atenció de la ciutadania? Aquestes són algunes de les preguntes que es respondran durant les tres sessions del curs, on a més es presentaran experiències que volen inspirar els tècnics i tècniques participants per fer una millor comunicació de les polítiques públiques de participació ciutadana.
La preinscripció al curs ja és oberta (Enllaç extern) i es pot realitzar a través del Cercaforma. Així mateix, podeu veure tots els cursos que s’ofereixen des de la Secció de Participació Ciutadana (Enllaç extern) a l’apartat de formació del web.
Dates: 28 de juny, 5 i 12 de juliol, de 9.30 h a 14.30 h
Ubicació: Recinte de l'Escola Industrial
Sessions i continguts
Sessió 1. La força del relat
Objectius
Aprendre per què el relat és una forma de coneixement magnètica i aprofundir, a través d'exemples inspiradors i dinàmiques creatives, en quins són els mecanismes de creació de relat per comunicar projectes de participació ciutadana i quines tècniques podem emprar per construir un relat memorable que generi impacte.
Continguts
- El relat com a forma de coneixement
- El relat per explicar aspectes funcionals, emocionals i socials d'un projecte de participacio ciutadana
- Què vol dir pensar en clau de relat actualment?
- Elements que ha de tenir un bon relat. Les llavors per construir un bon relat: la força de la metàfora, la força de l’oxímoron, la força del misteri
Sessió 2. La força del canal
Objectius
Aprendre que el format, els canals, els materials i les accions també són claus per crear relat i campanyes creatives. Aprendre a través d'exemples recursos per fer relat a través de diferents canals com el web, el vídeo, la música, el joc, la visualitat, etc.
Continguts
- La força del canal. De l'storytelling a l'storydoing
- La força del format.
- La força de la visualitat.
- La força dels materials.
- La força de la gamificació.
Sessió 3. La força de la paraula i de la participació
Objectius
Aprendre recursos per crear claims, lemes i altres crides, i recursos per crear jocs de paraules, per treballar l'humor, el llenguatge clar i inclusiu. Aprendre dinàmiques per fer campanyes comunicatives des de la fase d'ideació: camins creatius i taller d'ADN.
Continguts
- Recursos i figures per crear claims i lemes memorables.
- Recursos lingüístics per treballar l'humor.
- Recursos per a una comunicació inclusiva
- Recursos per a una comunicació clara.
- En quines fases comunicatives podem incloure la participació?
- Participar amb qui?
- Com participar? Camins creatius i Taller d'ADN
Ubicació (Català)
- -A determinar
- +Recinte de l'Escola Industrial
Detalls d'ubicació (Català)
- -A determinar
- +Edifici 25. Aula S7
Compartir